lauantai 4. tammikuuta 2014

Huominen on hyvä päivä jatkaa

Kylläpä laiskottaa. Olen ollut tässä nyt tietoisella tauolla lukujeni kanssa. Oli mahtavaa flunssapöpöä, joulua ja uutta vuotta. Kaikkia on luonnollisesti vietetty monta päivää ja välissä olen lukenut vain kahtena päivänä (silloin tosin tehokkaasti).

Nyt viimeinkin olisi aika palata hyvin alkaneiden lukujen ääreen ja minuun iskee välittömästi lorvikatarri: sellainen tunne, että en jaksa, ei huvita, en viitsi. Tällainen olisi ollut mahdottomuus viime vuonna. Viime vuonna minä jaksoin, minua huvitti ja minä viitsin. En oikein tiedä mistä nyt kiikastaa, koska tällaista motivaatiopulaa minulla ei ole vielä koskaan ollut. Missä on Herra Motivaatio nyt? Lomaileeko sekin vielä?

Annoin itselleni luvan lomailla vielä tämän päivän. Tämän päivän jälkeen tällainen jumitus ei ole enää hyväksyttävää. Jos haluan päästä lääkikseen, on minun luettava. Luettava vaikka vituttaisi. On vaan luettava. Kyllä se motivaatio sieltä löytyy, jos tämä on se mitä minä oikeasti haluan ja sehän on.

3 kommenttia:

  1. Hei, aiemmasta postauksestasi huomasin, että lapsesi syntyi huhtikuussa. Oma esikoiseni syntyy (tai ainakin pitäisi syntyä) maaliskuussa, jos aikataulussa pysytään. Olen nyt ahkerasti lukenut pääsykokeisiin, mutta pian vielä ahkerammin, kun pääsen äitiyslomalle töistä. Olisi kiva kuulla lyhyesti, miten lukeminen pääsykokeisiin muuttui lopulta kun lapsi syntyi? vai muuttuiko? En ole kovin väsyvää sorttia enkä muutenkaan liikaa hössötä vauvan suhteen, joten uskon että pystyn jatkamaan lukemista ihan kivasti.. Mitäs muutakaan sitä tekisi päivät pitkät sillävälin kun vauva nukkuu/pötköttää :-) ...Vai elänkö pilvilinnoissa? Kiitos jo etukäteen jos jaksat jakaa kokemuksiasi

    VastaaPoista
  2. Heippa! Kiitos kommentistasi:) Yritin siihen jo aiemmin vastata, mutta katosivat jonnekin bittiavaruuteen (en tosiaan ole ihan sinut näiden tietokoneiden kanssa). Erinomainen postausidea! Alan heti kirjoittelemaan sitä, joten se pärähtänee julkiseksi aikavälillä tänään-loppuviikosta. Hyviä lukuja (ja hyvää muksun odotusta :) )

    VastaaPoista
  3. Huippua :-) Kokonainen postaus aiheesta! Varmaan on meitä muitakin odottajia, jotka lukevat pääsykokeisiin. jos ei lääkiksen, niin sitten joihinkin muihin.

    VastaaPoista

Asiaa? Anna tulla!