keskiviikko 14. elokuuta 2013

Varoituksen sanoja ja vinkkejä sisäpiiriläiseltä

Eräs ystäväni on aikoinaan kuulunut edellisissä postauksissa vilahtaneisiin Jehovan todistajiin. Olen häneltä pariinkin otteeseen tivannut vastauksia mieltäni kaihertaviin kysymyksiin ja stoorit ko. populasta ovat kyllä aika hurjia. Koska käännytystyö minun osaltani on tullut päätökseensä, päätin kysäistä henkilöltä, joka asiasta jotain tietääkin, että mitä tulevaisuus tuo osaltani tullessaan. Keskustelu alla sellaisena kuin sen suurinpiirtein kävimme (lisäilin vähän sanojen päätteitä. Naamakirjassa keskustellessa kun ei tule ihan puhdasta suomea kirjoitettua). Kysyin frendiltäni luvan keskustelun julkaisuun ja hänen vastauksensa oli, että laita vaikka nimellä ja kuvalla. Hän ei suostunut minulle alastonkuvaansa lähettämään, joten saatte tyytyä pelkkään tekstiin. (Okei, en edes alastonkuvaa kysynyt, mutta olkoon edeltävä tekstinpätkä tässä ilostuttamassa Herra XXXX:n päivää. Sitäpaitsi hän olisi piruuttaan saattanut sellaisen lähettääkin. Mistä sitä tietää.)

Minä: "Kuulkaapas herra XXXX! Olen saanut kunnian saada oveni taakse pariinkin otteeseen Jehovan todistajia. Ensimmäisellä kerralla heillä ei ollut mukana englanninkielistä esitettä, joten palasivat eilen. Onkohan kuinka todennäköistä että palaavat vielä ja jos on, niin miten niistä pääsee eroon? Siis silleen, että niille jää kiva mieli ja mulle jää kiva mieli?"

Herra XXXX: "100 prosentin todnäk palaa vielä. Jos sanot ei kiitos silleen et niille jää hyvä mieli, ne palaa vielä. Et voi miellyttää kumpaakin."

Minä: "Däääämn. Saisinkohan mä ne käännytettyä? Tuskin."

Herra XXXX:  "Ne on nii aivopestyjä, ettei pysty. Vaik heiluttasit faktoja pedofiilioikeudenkäynneistä, ne ei usko sitä, koska se on vaa luopioiden panettelua."

Tässä välissä Herra XXXX kävi lukaisemassa läpyskäarvosteluni ja palasi asiaan:

Herra XXXX:  "Voit näyttää niille ton http://m.huffpost.com/us/entry/1602997.
Tos sun blogissa olit esittäny muutamia kysymyksiä, joihin et saanu vastauksia. Jos sanot sen niille, ne tuo sulle kirjan. Ne kans pitää salaista henkilörekisterii. Jos sanot niille et laittakaa ylös, et tänne ei saa tulla ni ei ne sit enää tuu. Niit on ohjeistettu siitä. Siitä on ihan lomake. "Kielletty käymästä" -lomake"."

Minä:  "Hyvä tietää! Hyötyä on näköjään siitä, että on tollanen sisäpiiriläinen kaveripiirissä;)"

Taitaakin olla niin, että valitettavasti joudun peruuttamaan kahvittelut daamien kanssa. Alkoi näet sen verran ahdistamaan tällainen käännytystyö tässä viime yön pimeinä tunteina. En myöskään yritä käännyttää heitä, koska oman totuuteni tuputtaminen ei kuulu tapoihini. Sen sijaan voimme kaikki kolme jatkaa omissa pumpuliunelmissamme, joissa ainakin koemme olevamme onnellisia. Kaikkea hyvää heille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiaa? Anna tulla!