tiistai 6. elokuuta 2013

Luulotautisen turinointia

Hopsansaa! Tulipas pienoinen blogitauko taas kun oli vieraita. Jotenkin en sillon viitsi istuksia naputtelemaan ajatuksia "paperille".

Eniten on tässä viimeaikoina mietityttänyt The Body. Kukaan ei nimittäin oikein tunnu tietävän miksi polveni ovat kipeät. Fysioterapeuttini lähti lomille ja hänen tuuraajansa on ollut sitä mieltä, että vian alkuperäinen syy taitaa olla sittenkin lantiossa. Ilmeisesti synnytyksessä falskanneet lantionkiinnikkeet aiheuttavat kivun sekä lantioon että polviin. Alaselkäni (lantion kohta) on erittäin kosketusherkkä, joten sen hoitaminen fysioterapian keinoin on hankalaa ja aika uhkaa loppua kesken. Tulimmekin siihen tulokseen, että menen lääkärille kertomaan mitä olemme pohtineet ja pyydän lisää terapiakertoja.

Tästä polviongelmasta johtuen olen laittanunt juoksuharrastuksen hetkeksi jäihin. Fysioterapeutilta tuli myös alakropan treenaamiskielto (ainakin niin intensiivisesti mitä olen tehnyt) ihan vaan sen takia, että en saisi aikaan mitään suurempaa vahinkoa. Sen sijaan yläselkää kuulemma kannattaa treenata, jotta jaksan kanniskella Miniä ympäriinsä. Haba siis kasvaa.

Ketuttaako tämä sitten minua? No kyllä ketuttaa. Nuo polvet kun ovat todella kipeät eikä mikään tunnu auttavan. Fyssarikin sanoi, ettei ole tällaiseen vaivaan (siis että nimenomaan lihakset (eikä nivelet) ovat näin kipeät synnytyksen jälkeen) aikaisemmalla urallaan törmännyt. Jotenkin tuntuu, että aina kun minun kropassani on jotain häikkää niin joko A) kukaan ei ole törmännyt vastaavaan aikaisemmin tai B) mitään vikaa ei löydy.

Luulotautinenko minä sitten olen? Ainakin luulotautisen lumevaikutuksella saa näköjään hyvät kivut aikaiseksi.


PS. 92,4 kg on alin eteen tullut paino (-1,6 kg)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiaa? Anna tulla!