maanantai 12. elokuuta 2013

Real faith - your key to a happy life

Minua yritetään käännyttää. Aikaisemmin kesällä oven takana kävi kaksi naista. Koska en ollut salamannopea ja ymmärtänyt millä asialla he ovat (kieliongelman vuoksi), he vierailivat tänään toisenkin kerran. Ensimmäisellä kerralla he pahoittelivat kovasti, koska heillä ei ollut antaa minulle englanninkielistä esitettä, mutta tänään he palasivat tuodakseen minulle tiedon siitä, miten saavuttaa onnellinen elämä. Ensi kerralla kutsun heidät kahville ihan vaan jutellakseni. Kotiäidin elämä voi joskus olla hieman tylsää.

Vakaumuksellisena ateistina minua hieman häiritsee käännytystyö. Minua ei häiritse ollenkaan ihmisten usko, mutta en pidä siitä että omaa totuutta tuputetaan muille. Nämä daamit kuitenkin ovat olleet hyvin asiallisia ja tuoneet ainoastaan lehtisen tarkoituksena varmaankin herättää ajatuksia. Ajatuksiahan siitä tietysti heräsi, joten päätin vastata lehtisen takana oleviin kysymyksiin ennenkuin luen opuksen ja lukemisen jälkeen. Tämä postaus on ennen lukemista kirjoitettu ja jos minulla heräsi jotain uusia ajatuksia tai minut saatiin käännytettyä, niin kirjoitan uuden postauksen kunhan ehdin analysoida syvimmät tuntoni.
Tässä saamani opus. huomatkaa Minin tekemät hienot rypytykset.

Kysymyksiin:

Have you ever wondered?

No kyllä olen ja aika paljonkin asioita. Mutta koska ilmeisesti tämä ei ollut virallinen kysymys vaan johdanto seuraaviin kysymyksiin, jätetään tämä asia sikseen.

What is the truth about God?

Minun totuuteni on se, että Jumalaa ei ole. Teillä on ilmeisesti jokin toinen totuus?

How can you make your family life happy?

Tässäpä tämä minun ongelmani käännytystyön kanssa tuleekin. Oletusarvona kysymyksenasettelussa on se, että minun perhe-elämäni ei ole onnellista. Kyllä se on. Ehkä jopa onnellisinta mitä se on koskaan elämäni aikana ollut. Mutta vastauksena kysymykseen: tekemällä perhe-elämästä sellaista, joka sopii sinulle ja muille perheenjäsenillesi. Keskustelemalla, kuuntelemalla ja toteuttamalla ja vielä kerran keskustelemalla.

Why are there so many problems in the world?

Koska ihmiset ovat pällejä ja lyhytkatseisia.

Why does God allow suffering?

Minun mielestäni ei ole mitään Jumalaa sallimassa mitään, joten tähän on aika vaikea vastata.

What is God's purpose for the earth?

Kysyisin ehkä mielummin, että mikä on Jumalan tarkoitus ihmisille. Kai se on tuki ja turva maailmassa, jota ei ymmärretä. Selitys asioille, joita ei osata selittää.

Where are the dead?

Tähän voisin kirjoittaa tiivistelmän hiilenkierrosta maapallolla. Samoin monien muiden aineiden kierrosta maapallolla, mutta koska näitä aineita on monia suosittelen kiinnostuneita kääntymään ympäristöbiologian puoleen. Monissa sen perusopuksista selitetään nämä asiat.

How do angels affect us?

En lukenut kysymyslistaa etukäteen, joten meinasin äsken tippua penkiltä. En kyllä todella tiedä vastausta tähän. En osaa edes aavistaa.

How can you draw close to God?

Minun englanninkieleni ei ole täydellinen, mutta en valitettavasti tiedä miten Jumalan lähelle pääsee piirtämään. Tähän toivon löytäväni vastauksen luettuani läpyskän kannesta kanteen.

Tiedän tällä postauksella sohaisevani ampparipesää. Politiikka ja uskontohan ovat tunnetusti asioita, joista ei kannata puhua. Puhun silti. Jos nyt joku kokee, että minä omia näkemyksiäni esittelemällä loukkaan heidän uskoaan tai yritän käännyttää jotakuta pois uskosta niin lue ylläoleva teksti vielä uudestaan. Jos vieläkin ahdistaa niin rukoile rauhassa sieluni puolesta tai manaa minut alimpaan helvettiin jumalanpilkasta. Whatever suits you!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiaa? Anna tulla!