sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Kuka voisi kellot seisauttaa?

Ja tarjota minulle lisää virkeitä tunteja vuorokauteen?

Tällä hetkellä päivärytmimme on karkeasti on seuraavanlainen:

klo 7 ylös
Klo 7-8 Minille ja itselleni aamupalaa
Klo 8-9 Minin leikitystä
klo 9-10.30 Mini nukkuu ensimmäiset päiväunet, minä lasken fysiikkaa/kemiaa
klo 11-12 Lounas molemmille
n. 12.30-13(.15/30) Mini nukkuu, minä lasken fysiikka/kemiaa
Klo 14- 15.30 salilla
Klo 16.30-19 Kotona. Minin kanssa hengailua, iltarutiinit ja Mini unille
Klo 19-22 Minä lasken fysiikkaa/kemiaa
klo 22.30-7 Unta

Kaksi kertaa viikossa aamurutiini poikkeaa tästä, koska käymme uimassa ja muskarissa.

Tiedän, ei minun pitäisi valittaa. Minä sentään en käy töissä eikä minulla ole kuin yksi helppo muksu handlattavana. Ei minulla olekaan ongelmaa päivärytmini kanssa. Mikäs sen mukavampaa kuin olla kokoajan ns. vapaalla ja päättää itse päivän tekemisistä.

Ongelma on se, että luonnollinen unirytmini on kaikkea muuta kuin tuo yllä mainittu. Olen luonnostani iltavirkku ja aamuntorkku. Lisäksi unentarpeeni on poikkeuksellisen suuri: 9-10h/yö. Tämän vuoksi olen päivisin jatkuvasti hieman kohmeessa. Kuinka kadehdinkaan ihmisiä, jotka pärjäävät lyhyellä/normaalilla unimäärällä. Siinähän saisi vaikka kuinka monta virkeää tuntia lisää päivään, puhumattakaan viikosta.

Keinotekoisia pirteyden tuojiahan toki on. Kuten se suuresti rakastamani kofeiini. Koska kuitenkin havahduin siihen, että juon kahvia aivan tolkuttomia määriä, olen vähentänyt sen juomista radikaalisti. Lisäksi olisi kiva jos pirteys ei tulisi purkista/mistään aineesta vaan luonnollisesti.

Onko tämän tekstin läpikahlanneilla vinkkejä siihen, miten luonnollisesti saisin pirteyttä päivääni? Ulkoilu ja urheilu on jo mallillaan, samoin vitamiinit ja ruokavalio. Voiko unta korvata? 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asiaa? Anna tulla!