torstai 29. toukokuuta 2014

Miltä tuntuu totaalinen fiasko?

Tässä menneinä aikoina mahdolliset lukijat ovat varmaan huomanneet, että aina lupaan jotain tänne blogiin ja sitten kuitenkin pyörrän pääni seuraavien parin viikon aikana. No nyt on aika purkaa pääsykoetuntemuksia, vaikka sanoin, että en aiheeseen koske pitkällä tikullakaan ennen tuloksia.

Minä olin rauhallinen, olin nopea, sain tehtyä paljon tehtäviä ja kokeen jälkeen olo oli iloinen. Iloisuus johtui siitä, että olin saanut toteutettua tavoitteeni: en mennyt kokeessa missään vaiheessa paniikkiin.

Nyt sitten edellä oleva kappale toiseen muotoon puettuna:

Minä olin rauhallinen, käsi viuhui paperilla, tein ensimmäisen virheen, tein toisen virheen, tein kolmannen virheen, tein neljännen virheen jne. Nopeus kostautui aivan älyttöminä virheinä perustehtävissä. Kyllä, niissä perusfysiikan tehtävissä. Lisäksi eilen illalla älyvuotoa selatessani ihmettelin mitä siitä maksatehtävän pisteytyksestä oikein jauhetaan. Mitkä helvetin ei vastaukset? Ja kas. Olin unohtanut ruksia ne. Tervemenoa kolme pistettä. Lupauksistani poiketen katsoin tänään vastausanalyysin ja vaikuttaisi siltä, että tämän vuoden koe meni huonommin kuin koe viime vuonna. En tiennyt sen olevan edes mahdollista.

Miksi puran tämän vitutuksen tänne? Siksi, että en enää jaksa vaivata läheisiäni asialla. Kaksi vuotta lukemista ja edes fysiikan perustehtävät eivät mene sinnepäinkään. Kemian tehtävistä nyt puhumattakaan. Biologiassa sentään sain vähän armoa, tosin ilmeisesti edes se lihassolutyyppitehtävä ei mennyt täysin oikein (minä kirjoitin aina vaan lyhyesti sileä tai poikkijuovainen enkä pitkästi kuten mallivastauksissa).

Jostain syystä feilaan aina koetilanteessa. Vitutus on suuri ja pettymyksen kyyneliä on tänään vuodatettu. Rehellisesti sanottuna olen aivan valtavan pettynyt itseeni.

Sain sentään pisteen siitä Asetyylikoliini-A:sta (EDIT: apua aloin tässä epäillä, että kirjoitinko todella asetyylikoliini, mutta ei kyllä minä sinne kokeeseen kirjoitin asetyylikoentsyymi-A, kunhan tänne blogiinkin sekoilen :D ). Hyvä minä.

5 kommenttia:

  1. Samoilla linjoilla meni munkin koe.. :/

    VastaaPoista
  2. Heippa... Juu, luinkin blogistasi kokeenjälkeisiä tunnelmia. En oikein tiedä mitä ajatella tästä kokeesta, kun todella monet sanovat, että tuli tehtyä hirveästi perusvirheitä. Olisiko tilanne sitten sama kaikilla? Voi itku tätä ärsytystä ja epätietoisuutta. Toivotaan, että tilanne kuitenkin vielä kääntyy eduksemme. Hyvää kesää kaikesta huolimatta!

    VastaaPoista
  3. Voi ei :/ Olen kyllä tosi pahoillani. Se on ärsyttävää, kun se koetilanteen stressi ja jännitys vaikuttaa omaan päähän niin paljon. Ja vaikka periaatteessa koetilanteissakin voi kai harjoitella pärjäämään paremmin, niin ne varsinaiset koitokset kuitenkin pääsykoemaailmassa ovat todella harvoin. Tsemppiä. Kyllä sinä pystyt. :)

    VastaaPoista
  4. Hei! Kiitos tsempityksistä :) Täällä on jo selvitty suurimmasta ärsytyksestä. Eihän se pääsykokeen feilaaminen maailmaa kaada, mutta tuntuu todella inhottavalta kaiken sen työn jälkeen. Kävin muuten kurkkaamassa blogiasi; tykkäsin :) täytynee ottaa lukulistalle!

    VastaaPoista

Asiaa? Anna tulla!